Mag je een regel uit een songtekst gebruiken als inscriptie voor de iPod?

Ik wil graag een regel uit een bekend nummer laten graveren op mijn iPod, gewoon omdat het heel veel voor me betekent. Mag dit of is dat door rechten ofzo niet mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb ook zoiets dergelijks laten doen. En ik heb daarbij de bron vermeld (titel, artiest, album, jaartal). Niet omdat ik me druk maakte om de rechten, maar ook omdat ik de artiest niet buiten beschouwing wilde laten. En ik vind dat die er ook bij hoort te staan, als bedenker van de songtekst. Bovendien staat het heel mooi.

Maar of je dat zomaar mag doen zonder bronvermelding? Ik denk eerlijk gezegd wel dat je ermee wegkomt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaag heb dat ook geen problemen mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je 1 regel niet voor commerciele doeleinden op je eigen iPod plaatst, is daar echt niemand die daar wakker van ligt of gaat zeuren over auteursrechten.